روان

روان

تلويزيون شهري چه مشخصاتي دارد؟

اين نوع نمايشگرها قابل استفاده در مكانهاي مختلف از جمله پاساژها و اماكن تجاري بزرگ (حتي اجرا بر روي نماي ساختمان) ميادين و خيابان هاي پر تردد،پاركها و فضاي سبز اماكن تاريخي و باستاني، فرهنگسراهاو تالارها،هتل ها،اماكن ورزشي ،پايانه هاي مسافر بري فرودگاه ها،اجتماعات بزرگ موزه ها، شركتهاي توريستي و گردشگري، شهركهاي صنعتي و تجاري ،شهركهاي بازي و تفريحي كه نه تنها باعث ارتقاي سطح فرهنگي جامعه مي شود ،بلكه از لحاظ زيبايي شهر كمك شاياني به نماي شهر مي كند.

تلويزيون شهري يا Large LED Display در ادامه روند تكاملي تابلوهاي تبليغاتي LED ساخته شد. تفاوتي كه تلويزيون شهري با تابلوهاي تبليغاتي LED يا همان تابلو روان LED دارد، در اين است كه در تابلو روان LED هر LED داراي هر رنگي كه باشد تنها مي تواند در يكي از دو وضعيت صفر و يك منطقي٬ يعني روشن يا خاموش٬ قرار داشته باشد.

هيچ وضعيت وسط براي اين دو حالت تعريف نشده و LED مستقيما توسط يك مدار منطقي TTL و يا CMOS راه اندازي مي گردد . اما، براي تشكيل تصوير و ساخت و خريد تلويزيون شهري بايد بتوانيم هر LED را هم در حالت خاموش، هم در حالت روشن و هم در حالت هاي مختلف نيمه روشن٬ كنترل كرد.

اين مهم تا ده سال پيش، به دليل پيچيدگي زياد راه انداز لازم براي هر LED، حتي متصور نبود! با پيشرفت تكنولوژي و توسعه مدارات مجتمع و تئوري به كار رفتن LED به جاي پيكسل هاي يك تصوير كه از مدت ها پيش مطرح بود٬ در سال ۲۰۰۹ ، اين رويا تحقق يافت و شركت ماكرو بلاك، Macro Block ، آي سي هاي خاص راه اندازي LED به اين منظور را توليد كرد.

هر چند چندين شركت ديگر، نظير National Semiconductor و يا IR و يا Texas Instruments ، آي سي هاي راه انداز براي LED ساخته بودند. ولي هيچ يك به منظور استفاده به عنوان راه انداز يك صفحه نمايش بزرگ كه از تعداد بيشماري LED تشكيل شده باشد نبود . بلكه آنها براي مصارف روشنايي با LED، نور زمينه نمايشگرها و رقص نور براي ديسكوها و يا سالن هاي رقص و كنسرت طراحي كرده بودند. بيشتر آي سي هاي توليد شده تا آن زمان نيز٬ تنها ۲ تا ۸ كانال براي راه اندازي به مقاصد مذكور، داشتند.

اجاره تلويزيون شهري led

قبل از انتخاب توليد كننده مناسب جهت خريد تلويزيون شهري، در مورد نوع تلويزيون شهري و سايز مورد نياز، توجه شما خريدار محترم رابه نكات زير جلب مي كنيم:

۱- سايز تلويزيون شهري: وابستگي مستقيم به مقدار فضاي موجود جهت نصب نمايشگر تبليغاتي و پس از آن حداكثر فاصله چشم بيينده تا تلويزيون شهري دارد كه عمدتا حداكثر فاصله جهت ديد مناسب تلويزيون شهري ضريب ده در مساحت كل تلويزيون شهري مي باشد، به عنوان مثال تلويزين شهري با مساحت ۱۲ متر مربع تا فاصله ۱۲۰۰ متري به طور مناسب ديده مي‌شود و جهت انتخاب ابعاد نيز بهترين حالت براي نمايش فيلم و تصوير استفاده از يكي از مضرب‌هاي ۳/۴ (استاندارد جهاني) و يا ۹/۱۶ (استاندارد اروپايي) مي‌باشد كه طول و عرض تابلو فول كالر شما بايد جهت نمايش با كيفيت فيم و تصاوير بايد به يكي از اين نسبت‌ها نزديك باشد.

۲- دات پيچ تلويزيون شهري: فاصله مركز ثقل هر ال‌اي دي تا ال‌اي دي مجاور بر حسب ميليمتر (دات پيچ تلويزيون شهري) ناميده مي‌شود كه وابستگي مستقيم به حداقل فاصله چشم بيننده تا تلويزيون شهري را دارد به عنوان مثال بهترين فاصله ديد (حداقل) جهت تلويزيون شهري دات پيچ ده از فاصله ده متري مي‌باشد شايان ذكر است كه بهترين فاصله ديد بدان مفهوم است كه از فواصل پايينتر وضوح تصاوير با كيفيت كمتري ديده مي‌شود.

۳- مقدار شدت نور مورد نياز: جهت انتخاب تلويزيون شهري تبليغاتي پارامتر مورد توجه بعدي مقدار شدت نور مي‌باشد كه وابستگي آن به مقدار نور موجود در محل نصب تلويزيون شهري در ساعات مختلف استفاده از تابلو تبليغاتي مي‌باشد كه سنجش حداكثر شدت نور تلويزيون شهري به ازاي هر متر مربع محاسبه مي‌گردد و از ۷۰۰ كاندلا به ازاء هر متر مربع (جهت برخي از تلويزيون‌هاي شهري داخل سالن) شروع و تا ۸۵۰۰۰ كاندلا به ازاء هر متر مربع (جهت خارج سالن) موجود است.

مكان هاي قابل استفاده تلويزيون شهري

اين نوع نمايشگرها قابل استفاده در مكانهاي مختلف از جمله پاساژها و اماكن تجاري بزرگ (حتي اجرا بر روي نماي ساختمان) ميادين و خيابان هاي پر تردد،پاركها و فضاي سبز اماكن تاريخي و باستاني، فرهنگسراهاو تالارها،هتل ها،اماكن ورزشي ،پايانه هاي مسافر بري فرودگاه ها،اجتماعات بزرگ موزه ها، شركتهاي توريستي و گردشگري، شهركهاي صنعتي و تجاري ،شهركهاي بازي و تفريحي كه نه تنها باعث ارتقاي سطح فرهنگي جامعه مي شود ،بلكه از لحاظ زيبايي شهر كمك شاياني به نماي شهر مي كند.

استفاده از تلويزيون شهري چه مزايايي دارد

۷۳درصد مصرف كنندگان خريد از مراكزي را ترجيح مي دهند كه مجهز به تلويزيون بزرگ شهري باشند. ۵۲درصد مشاهده كنندگان قادرند تا پيام هاي پخش شده را بياد آورند. ۳۳درصد از عابرين از مقابل نمايشگرهاي بزرگ شهري براي مشاهده پيام هاي در حال پخش توقف كرده يا مكث ميكنند.

اين رسانه احتمال خريد را تا ۳۷درصد افزايش ميدهد. اين رسانه ميل و علاقه به خريد در آينده را تا ۳۳درصد افزايش ميدهد. اين رسانه آگاهي از برند و ياد آوري آنرا تا ۴۸درصد افزايش ميدهد. اين رسانه احتمال خريد مجدد را تا ۳۳درصد افزايش مي دهد.

  • تنوع رنگ
  • بازدهي بالاتر
  • مصرف برق بسيار كم
  • ديد عالي در روز و شب
  • عدم ايجاد گرما زياد در محيط
  • عدم تابش پرتوهاي مضر از تابلو
  • تغيير سايز در صورت نياز مشتري
  • دوام و استحكام تابلو جهت استفاده در شرايط متفاوت آب و هوايي.
  • رسيدن به اصلي ترين هدف تبليغات، يعني ديده شدن توسط مشتريان.
  • جلب توجه مشتريان عبوري كه اغلب نيمي از فروش را شامل مي شوند.
  • داراي همساني كامل نوري در سطح نمايشگر بوده و تصوير يكدست و واقعي ارايه مي كند .
  • چه در مورد تصوير ، فيلم و يا نوشتار متحرك نمايشگر شما داراي تصوير شفاف و درخشنده خواهد بود.
  • به واسطه طراحي ماژولار ، تعميرات و نگهداري اين نمايشگرها با حداقل هزينه و زمان امكان پذير است.
  •  داراي شدت نور فوق العاده به نحوي كه در زير نور شديد محيط (خورشيد) نمايشگر داراي وضوح وديد كامل است.
  • زاويه ديد بسيار عالي (۱۱۰درجه افقي و ۶۰ درجه عمودي) باعث مي شود تا شما از همه جهات و فواصل ديد كامل داشته باشيد.

مكملي عالي و بي نظير براي تشخيص،شناسايي و به ياد آوري كمپين هاي تبليغاتي تلويزيوني و مطبوعاتي

رسانه اي مدرن،خلاقانه، همسو با آخرين فناوري ها و منطبق با سليقه مخاطب

شامل محتوايي به غايت پويا و جذاب در برابر محتواي ايستا در تبليغات به روش بيلبوردهاي سنتي

داراي شمار نا محدود مخاطب و بيننده به جهت عدم محدوديت در زمان پخش، محل قرارگيري و محتواي قابل پخش

سازگار با همه نيازهاي تبليغاتي و اطلاع رساني و داري قابليت تغيير پيام و محتوا در كسري از ثانيه

بي نياز به هرگونه هزينه اضافي براي نصب هاي پر هزينه و زمان بر يا بابت ساير فناوري ها ديگر مانند چاپ

تلويزيون هاي بزرگ شهري عمدتا به دليل ارزان شدن بهره مندي از آنها براي شركت ها به واسطه رشد فناوري ، پايين آمدن هزينه هاي مربوط به اينترنت و افزايش كيفيت آن علاقه عمومي به مشاهده پيام هاي پويا به جاي ايستا با سرعتي تصاعدي در سرتا سر جهان رشد كرده و در حال تصاحب سهم بازار ساير رسانه هاي تبليغاتي مي باشد. بر اساس تحقيقات به عمل آماده توسط گروه بين المللي مشاوران حجم بازار جهاني براي اين رسانه از ۱/۳ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۰ به ۴/۵ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ خواهد رسيد اين يعني رشدي بيش از ۳۰۰ در صد در طول شش سال

عوامل مؤثر بر كيفيت تصوير در نمايشگر

  •  دات پيچ: دات پيچ عبارتست از فاصله مركز تا مركز پيكسل هاي روي تابلو كه در كيفيت تصوير نمايشگر تأثير بسيار زيادي دارد به طوري كه هر چه دات پيچ كمتر باشد تراكم پيكسلها بيشتر شده و كيفيت بالاترمي رود.
  • رزوليشن: به تعداد كل پيكسل ها در نمايشگر رزوليشن گفته مي شود هرچه رزوليشن بالاتر باشد كيفيت تصوير بهتر است، رزوليشن برحسب ماتريس سطر و ستون بيان مي شود.
  • مثلاً رزوليشن ۱۲۸×۳۲ يعني ۳۲ پيكسل در ستون ۱۲۸ پيكسل در سطر وجود دارد رزوليشن با ابعاد تابلو رابطه مستقيم و با دات پيچ تابلو رابطه عكس دارد.
  • شدت نور: شدت نور در هر LED كه در نهايت شدّت درخشندگي كل تابلو را تشكيل مي دهد به نوع LED بستگي دارد و هر چه LED مرغوب تر باشد شدّت نور ،طول عمر و زاويه ديد آن بيشتر مي شود.
  •  زاويه ديد: زاويه اي است كه نور از LED ساطع مي شود مثلاً زاويه ديد ۱۱۰ درجه يعني اينكه led در نتيجه نمايشگر تا زاويه ۱۱۰ درجه از مقابل تابلو مي تواند از تابلو روان را مشاهده نمايد.
  • كنتراست: نسبت كنتراست بيانگر اختلاف بين سطوح مشكي نسبت به سطوح سفيد نمايشگر است هرچه اين عدد بزرگتر باشد تصوير با وضوح و كيفيت بهتري رؤيت خواهد شد. سايه بان ها براي جلوگيري از اثر نورهاي اطراف و خورشيد و همچنين سطوح منعكس كننده نور مانند شيشه بر روي نمايشگر همگي بر نسبت كنتراست تأثير گذارند.
  • سرعت فريم تصوير: اين سرعت بيانگر تعداد فريم تصوير در ثانيه ميباشد و كم بودن اين سرعت باعث مي شود تصوير در چشم بيننده پَر پَر كند البته در بيشتر اوقات اين سرعت از داخل نرم افزار نمايشگر قابل تنظيم است.

ادامهـ مطلبـ
| ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۳:۵۹ | سامان
تلويزيون شهري،
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
روان
جدید, new نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

روان
جدید, new نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

جستجوگر

درباره ما

رمزینه بارکد

آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 18
بازديد ديروز : 20
بازديد كل : 199

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان